Har du åbnet byens nye dyrehospital? Sådan spreder du budskabet i byen
Står åbningen byens nye dyrehospital lige om døren? Hvis svaret er ja, så er det en god idé at få styr på markedsføringen af forretningen. For skal der kunder i biksen, så skal de naturligvis også kende til biksen. Markedsføringen behøver ikke at være aggressiv, især ikke, hvis dyrehospitalet ligger i en mindre by. Læs med her, for gode råd at overveje, når budskabet spredes lokalt.
Hav en kundeservice, der trækker folk til
Intet spreder budskabet om en nyåbnet forretning, som den positive snak blandt byens borgere. Sørg derfor for kundeservice i højsædet, der giver kunderne lyst til at sprede budskabet. Se her, for eksempler på kundeanmeldelser, der tiltrækker nye kunder. Er din service derfor i højsødet, så går den positive ”sladder” helt af sig selv.
Vær visuelt til stede i bybilledet
Det er derudover vigtigt, at potentielle kunder kan se din forretningen i bybilledet. Med synlige skilte kan du nemt og visuelt imponerende gøre opmærksom på forretningen og den service I tilbyder. Besøg Bramsnæs Skiltedesign her, for at få hjælp til visuelt at være til stede i bybilledet. I kan både få hjælp til facadeskilte, med dyrehospitalets navn og mindre skilte inde i forretningen, der fortæller om de forskellige services I tilbyder.
Giv tilbage til lokalsamfundet
En sidste men effektiv måde at blive kendt i lokalområdet, som forretning, er ved at give tilbage til samfundet. Har I overskud i en periode kan I donere til et lokalt tiltag eller I kan måske tilbyde rabatter til byens beboere, for at kunne hjælpe en bredere kundeskare. Det er en god idé som virksomhed at være til stede ved lokale arrangementer, så byens beboere kan se, at I er engagerede som virksomhed i netop lokalmiljøet. Det vil gøre, at de vælger det lokale dyrehospital fremfor det inde i en af de større byer.